Mózgowe Porażenie dziecięce w praktyce logopedycznej – holistyczny program diagnostyczno-terapeutyczny. Doświadczenia zespołowe – szkolenie on-line

Terminy zaplanowanych szkoleń:
  • 26 marca 2021 - 27 marca 2021 r. (18:00 - 15:00) ZAPISZ SIĘ
  • Cena: 650 zł

    Piątek 18.00-21.00
    Sobota 9.00-15.00
    + moduł e-learningu

    Kurs on-line z modułem e-learningowym

    PROGRAM:

    1. Wprowadzenie do Mózgowego Porażenia Dziecięcego – definicje, klasyfikacje, postacie, charakterystyka.
    2. Objawy MPD oraz postacie w praktyce.
    3. Skale diagnostyczne w Mózgowym Porażeniu Dziecięcym.
    4. Sprawności motoryczne w poszczególnych typach MPD.
    5. Kontrola posturalna i jej wpływ na samoobsługę.
    6. Przetwarzanie sensoryczne dziecka z MPD, w tym przetwarzanie wzrokowe i słuchowe.
    7. Dyzartria o podłożu Mózgowego Porażenia:
    – obserwacja wraz z arkuszem obserwacji (szczegółowe omówienie),
    – analiza badań medycznych,
    – diagnoza w ujęciu sensoryczno-motorycznym,
    – diagnoza komunikacji.
    8. Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci z dyzartrią wrodzoną.
    9. Dysfagia a MPD – diagnoza, postępowanie, wskazówki.
    10. Terapia dziecka z MPD w ujęciu holistycznym:
    – jak wyznaczyć cele terapeutyczne po przeprowadzonej diagnozie?
    – dieta dziecka z wyzwaniem?
    – opieka medyczna dziecka z MPD,
    – czynności pielęgnacyjne,
    – pozycjonowanie do zabawy, karmienia, nauki, terapii,
    – wsparcie w życiu codziennym,
    – terapia orofacjalna,
    – higiena dziecka z MPD,
    11. Akcesoria, sprzęt, wsparcie.
    12. Terapia wspomagające – nowe trendy w terapii, doniesienia naukowe i praktyka.

    Uczestnik otrzyma obszerne materiały szkoleniowe.

    Uczestnik szkolenia otrzymuje:

    • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadzące:

    Ewa Wojewoda – terapeuta manualny, fizjoterapeuta, terapeuta metody J. Brondo – Argentina.

    Aleksandra Kaczyńska – neurologopeda, terapeuta taktylny, terapeuta karmienia, terapeuta metody J. Brondo – Argentina; ukończyła curso RCM – Cordoba, Argentina.

    z gościnnym udziałem Jolanty Uchman – lekarz pediatra, specjalista żywienia, posiadająca wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z wyzwaniami (e-learning).