Dysfagia, trawienie a jakość życia u dzieci z niepełnosprawnością: wskazówki dla logopedów – szkolenie on-line

 
Terminy zaplanowanych szkoleń:
  • 7 maja 2021 r. (15:30 - 16:00) ZAPISZ SIĘ
  • 💰Cena: 390 zł 
     
    ❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.

    ❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom .Uprzejmie prosimy o pobranie bezpłatnej aplikacji zoom ze strony https://zoom.us/ oraz o zalogowanie się poprzez e-mail i zapamiętanie hasła. W dniu szkolenia otrzymają Państwo e -mail z odpowiednim linkiem do szkolenia./Mail może być w spamie lub w powiadomieniach/. Na kilka minut przed szkoleniem proszę „wejść” w link. Zostaną Państwo przekierowani na szkolenie.

    W kontekście różnych rodzajów niepełnosprawności i chorób pojawiają się problemy ze spożywaniem żywności i połykaniem. Zwykle są to poważne ograniczenia, które często powodują obciążenia w codziennym życiu osób dotkniętych chorobą, jak i ich krewnych oraz opiekunów.

    1. W tym szkoleniu przedstawione zostaną podstawy dotyczące treści diagnostyki dysfagii, pozycjonowania ciała, korzystania ze środków pomocy podczas jedzenia oraz diety dostosowanej do zaburzeń połykania.
    2. Omówione zostaną także zaburzenia funkcji jelitowych, które stanowią wyzwanie w holistycznej opiece nad pacjentem.
    3. Zostaną zaprezentowane podstawy medyczne trawienia i wydalania u dzieci z głęboką niepełnosprawnością oraz medyczne i terapeutyczne możliwości zarządzania nimi.

    Prowadząca: Anna Maria Pekacka-Egli jest lingwistą klinicznym i prowadzi zespół logopedów w Zuryskich Centrach Rehabilitacji, Klinika Wald (Zürcher RehaZentren, Klinik Wald). Specjalizuje się w dziedzinie dysfagiologii klinicznej, tracheotomii, laryngektomii oraz posiada szerokie doświadczenie w pracy z pacjentami cierpiącymi na dysfagię zarówno na oddziałach intensywnej terapii, o. neurorehabilitacji, o. wczesnej rehabilitacji, o. geriatrycznych, o. pediatrycznych i o. otolaryngologicznych, jak również w obszarze opieki ambulatoryjnej. Od 2012 roku wykonuje aparatywną diagnostyke dysfagii (m.in. FEES, VFSS). Współpracuje z krajowymi i międzynarodowymi partnerami przemysłowymi oraz badawczymi. Jest autorką licznych artykułów oraz szkoleń o tematyce logopedycznej. Zaangażowana w edukację i nauczanie jako wykładowca w szwajcarskich i polskich kolegiach uniwersyteckich (m.in. Hochschule für Heilpädagogik w Zurychu; Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu), uczestniczy również w nauczaniu podyplomowym. Członek zarządu Szwajcarskiego Towarzystwa Dysfagii oraz Europejskiego Towarzystwa Dysfagii. Doktorantka na Uniwersytecie Medycznym im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu.

    • Uczestnik szkolenia otrzymuje:
      • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).