Wpływ zaburzeń SI na funkcjonowanie dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – szkolenie stacjonarne

Brak zaplanowanych szkoleń

💰Cena – 450 zł

Szkolenie odbędzie się w Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka ZMYSŁEK, ul. Korfantego 11, 53-021 Wrocław.

Sala wyposażona jest w niezbędne pomoce terapeutyczne. PODCZAS SZKOLENIA – PRAKTYKA NA PROFESJONALNYM SPRZĘCIE DO ZAJĘĆ SI.

Odbiorcy: nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, studenci kierunków pedagogicznych.
 
Opis: W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się czym sa zaburzenia SI i jak je rozpoznać. Coraz więcej dzieci mierzy się bowiem z tego typu trudnościami i wymaga wsparcia. Nieodzowne jest więc prawidłowe rozpoznanie problemu i przeciwdziałania jego negatywnym skutkom. 

Program szkolenia:

  1. Twórca metody;
  2. Założenie integracji sensorycznej;
  3. Rola i znaczenie zmysłów;
  4. Rozwój zmysłów w okresie prenatalnym + ciekawe wyniki badań;
  5. Sposoby stymulacji zmysłów;
  6. Zaburzenia SI – wyjaśnienie pojęcia
  7. Podział zaburzeń wg J. Ayers i L. Miller
  8. Rodzaje zaburzeń i ich objawy; 
  9. Jak zachowuje się dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole? Na co zwracać uwagę?
  10. Analiza diagnozy dziecka z zaburzeniami SI
  11. Propozycje ćwiczeń
  12. Dyspraksja
  13. Warsztat – zabawy, ćwiczenia i aktywności, prezentacja pomocy dydaktycznych
  14. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej do pracy w przedszkolu i w szkole.
Korzyści: Uczestnicy w trakcie szkolenia;
  • dowiedzą się, jakie zaburzenia SI można wyróżnić
  • zapoznają się z objawami zaburzeń SI
  • będą w stanie przygotować zajęcia z wykorzystaniem zabaw z zakresu integracji sensorycznej
  • poznają sposoby interpretacji opinii 
  • poznają  zasady pracy z dzieckiem z zaburzeniami SI

📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

Prowadząca: Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz – Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta. Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Uwielbia pracę z dziećmi i rodzicami. Jest właścicielką gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka. Swoją pasję bycia terapeutą realizuje również pisząc artykuły związane z pedagogiką, terapią pedagogiczną, nauczaniem i integracją sensoryczną. Prywatnie – szczęśliwa mężatka, która uwielbia czytać książki i chodzić do teatru. Kiedy tylko ma możliwość podróżuje, szczególnie na Wschód, który ogromnie ją fascynuje.