Uczeń z Zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej oraz w szkole z Oddziałami Integracyjnymi – warsztat dla nauczycieli i specjalistów

👨‍🎓Uczeń z Zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej oraz w szkole z Oddziałami Integracyjnymi – warsztat dla nauczycieli i specjalistów👩‍🎓
 
🗨Słowo od autorki szkolenia: ” Zapraszam Państwa na wyjątkowo praktyczne szkolenie, które od podstaw przedstawia specyfikę pracy szkolnej z uczniem z Zespołem Aspergera. Pokażę Państwu swój autorski warsztat pracy nauczyciela – terapeuty, pomogę w dobraniu odpowiednich metod pracy i terapii w warunkach szkolnych oraz zaproponuję rozwiązania dla trudnych sytuacji w pracy z uczniem.”
 
Dla kogo
nauczycieli szkół ogólnodostępnych, nauczycieli szkół z Oddziałami Integracyjnymi i wszystkich nauczycieli, którzy mają do czynienia w swojej praktyce z uczniami z Zespołem Aspergera,
nauczycieli wspomagający, którzy pracują z dziećmi z Zespołem Aspergera,
rodziców dzieci z Zespołem Aspergera.
 
📌PROGRAM SZKOLENIA:
1. Dziecko z Zespołem Aspergera – przyczyny, objawy, klasyfikacje.
2. Czy dziecko z ZA może być uczniem szkoły ogólnodostępnej – uwarunkowania prawne.
3. Jak zorganizować proces nauczania dziecka z ZA – wymagania formalne, prawne, edukacyjne. Analiza orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z punktu widzenia nauczania oraz zapewnienia zajęć edukacyjnych i rewalidacyjnych.
4. Nauczyciel wspomagający dziecka z ZA – obowiązki, wsparcie, możliwości pracy.
5. Wskazówki dla nauczycieli dotyczące nauczania ucznia z ZA.
6. Trudne sytuacje w pracy z uczniem z ZA.
7. Dostosowanie wymagań edukacyjnych, w tym programu nauczania do potrzeb i możliwości ucznia z ZA.
8. Metody wspomagające pracę – innowacyjne podejście do nauczania. Gotowe rozwiązania terapeutyczne.
9. Wprowadzenie do TUS – co to jest i czemu warto rozważyć go w kontekście pracy z uczeniem z ZA?
 
 
📌Prowadzący: Ewa Mordalska – pedagog z 23 letnim doświadczeniem, mocno osadzona w specyfice pracy z uczniami z Zespołem Aspergera. Posiada liczne kompetencje w zakresie TUS, które wykorzystuje w pracy z dziećmi. Jej marzeniem jest uświadomienie współczesnym pedagogom, że szkoła może rozwijać kreatywność , a nie skutecznie ją niszczyć.

Brak możliwości komentowania