Rola nauczyciela wspomagającego

🗓Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • Warszawa 29 lutego 2020 r. (09:00 - 12:00) ZAPISZ SIĘ

  • 💰Cena 250 zł

    Opis / Program

    1. Zadania nauczyciela wspomagającego:

    – podstawa prawna zatrudnienia nauczyciela wspomagającego,

    – zadania nauczyciela wspomagającego,

    – dokumentacja nauczyciela wspomagającego.

    1. Charakterystyka klasy integracyjnej:

    – podstawa prawna tworzenia klasy integracyjnej,

    – dobór zespołu klasowego, rekrutacja.

    1. Relacje w klasie:

    – współpraca wychowawcy klasy z nauczycielem wspomagającym,

    – włączanie uczniów z orzeczeniem w życie klasy i szkoły,

    – integracja uczniów,

    – opieka nad uczniami z orzeczeniem na przerwach i w czasie lekcji,

    – kontakty z rodzicami.

    1. Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym (posiadającym orzeczenie):

    – interpretacja dokumentacji szkolnej (Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, opinie, dokumentacja medyczna uczniów),

    – tworzenie dokumentacji uczniów z orzeczeniem – IPET,

    – realizacja podstawy programowej zgodnej z możliwościami ucznia niepełnosprawnego,

    – tworzenie kart pracy, kartkówek i sprawdzianów,

    – metody pracy z uczniem niepełnosprawnym.

     

    Justyna Maciejewska – Pedagog od 19 lat. Pracuje jako nauczyciel wspomagający oraz nauczyciel biologii. Od 13 lat jest nauczycielem w szkole specjalnej. Pracuje z uczniami niepełnosprawnymi w stopniu lekkim. umiarkowanym, głębokim oraz spektrum autyzmu. Zdobywana wiedza i doświadczenie ma wpływ na ciągły rozwój prowadzącej, na poszukiwanie nowych pomysłów do pracy.