Sensoterapia

Dla kogo sensoterapia?

Dla nauczycieli, pedagogów, logopedów, psychologów i terapeutów oraz osób mających do czynienia z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej

termin 13.01.2019 Warszawa

cena: 250 zł

ZAPISZ SIĘ

Podczas Szkolenia Uczestnicy zdobędą nowe umiejętności oraz poszerzą swoją wiedzę na temat wykorzystania  metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.

Jak powszechnie wiadomo zaburzenia przetwarzania sensorycznego mają znaczący wpływ na sferę emocjonalną dziecka, rozwój  motoryki a także funkcje  poznawcze. Percepcja wzrokowa, słuchowa, dotykowa, sprawność motoryki dużej i małej powinny być od najmłodszych lat kompleksowo rozwijane, tak aby zapobiegać i przeciwdziałać niepowodzeniom w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Szkolenie Sensoterapia zgodnie ze współczesnymi potrzebami edukacyjnymi, jest wzbogacone o skuteczne i kreatywne formy pracy, takie jak  jak wykorzystanie plastyki w ćwiczeniu zaburzeń integracjii sensorycznej, sensoterapia, terapia motoryki ręki, teoria uczenia motorycznego oraz ćwiczenia praktyczne związane między innymi z ruchem kreatywnym.

Pozdczas szkolenia Uczestnicy poznają metody pracy z uczniem z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego czy z dyspraksją. Otrzymacie Państwo konkretne narzędzia, które można od razu zastosować w swojej pracy edukacyjnej.

Dowiecie się jak planować zajęcia i ćwiczenia wpierające rozwój dziecka zarówno w środowisku edukacyjnym, jak i w domu.

Uczestnicy szkolenia:

–          Zdobędą wiedzę z zakresu głównych założeń teorii integracji sensorycznej

  • Poznają układy sensoryczne i ich znaczenie w rozwoju dziecka
  • Doświadczą technik radzenia sobie z wybranymi deficytami sensorycznymi
  • Dowiedzą się jak współpracować z rodzicami w zakresie integracji sensorycznej

Program szkolenia:

  • Wstęp do teorii integracji sensorycznej
  • Stadia rozwoju zmysłów i ich wspólnych zależności
  • Rodzaje układów sensorycznych i ich znaczenie dla rozwoju dziecka
  • Rodzaje zaburzeń przetwarzania sensorycznego
  • Sposoby radzenia sobie z deficytami sensorycznymi
  • Techniki wychowawcze wspierające rozwój małego dziecka
  • Ćwiczenia wspierające układ przedsionkowo-proprioceptywny, dotykowy i planowanie motoryczne
  • Strategie postępowania ułatwiające dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej rozwój w środowisku edukacyjnym
  • Katalog pomocy, narzędzi i ćwiczeń sensorycznychdo praktycznego wykorzystania podczas zajęć z dziećmi- wykorzystujące założenia arteterapii, terapii ręki, plastyki sensorycznej, zajęć ruchowych
  • Planowanie i organizacja zajęć z sensodydaktyki
  • Ćwiczenia i zabawy stymulujące zmysły
  • Zwykłe i niezwykłe „pomoce dydaktyczne” stosowane w sensodydaktyce
  • Bezpieczne gry i zabawy rozwijające zmysł proprioceptywny, dotyku, węchu, przedsiosnkowy i słuchu
  • Ćwiczenia obustronnej koordynacji,przekraczanie linii środkowej ciała i planowania motorycznego

Co zyskuje każdy uczestnik szkolenia?

  • zna i potrafi przeanalizować podstawowe zagadnienia z zakresu integracji sensorycznej
  • potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę układów sensorycznych
  • umie dobrać odpowiednie ćwiczenia do danej dysfuncji układu sensoryczngo
  • samodzielnie konstruuje ćwiczenia z zastosowaniem sensoterapii, zmysłoplastyki i arteterapii
  • wykorzystuje w swojej pracy zdobytą wiedzę i umiejętności posługiwania się ruchem kreatywnym

 

 

Brak możliwości komentowania