Integracja sensoryczna w pracy pedagoga

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, logopedów, terapeutów, pedagogów, studentów kierunków medycznych i pedagogicznych.

🗓Brak zaplanowanych szkoleń

💰Cena 280 zł

📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

Uczestnik szkolenia po jego ukończeniu:

  • dysponuje wiedzą z zakresu podstaw integracji sensorycznej
  • potrafi wspomagać funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
  • wykazuje kreatywność podczas organizowania oddziaływań terapeutycznych
  • otrzymuje zaświadczenie uczestnictwa.

Program:

  1. Rys historyczny / definicje
  2. Zmysły – układy przedsionkowy, proprioceptywny, wzrokowy, słuchowy, węchowy i smakowy
  3. Objawy zaburzeń integracji zmysłów
  4. Modulacja sensoryczna – zaburzenia
  5. Założenia integracji sensorycznej
  6. Dyspraksja
  7. Zaburzenia posturalne
  8. Zaburzenia różnicowania sensorycznego
  9. Manifestacja zakłóceń procesów sensorycznych u dzieci
  10. Warsztaty/ praktyka

 

Prowadzące:

DOROTA STĘPIEŃ – założycielka i lider zespołu terapeutycznego „Niebieska Huśtawka”. Psycholog neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki. Terapeuta z 10-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i rodzicami. Ma także za sobą dwuletni staż w fundacji Synapsis, a także pracę jako psycholog w WOT KTA, ŚDS na Targówku, WTZ KSN AW, w przedszkolu Pomarańczowa Ciuchcia – jako terapeuta Si. Aktualne w trakcie studiów podyplomowych Rehabilitacja dzieci i niemowląt. Prywatnie mama dwóch wspaniałych córek i miłośniczka książek.

MAGDALENA CHACHAJ – członek zespołu terapeutycznego „Niebieska Huśtawka”. Pedagog z wieloletnim doświadczeniem, od 2010 roku pracujący z dziećmi jako hipnoterapeuta wykorzystujący elementy Integracji Sensorycznej podczas terapeutycznej jazdy konnej. Logopeda, na co dzień pracujący z dziećmi w żłóbkach, przedszkolach oraz w wieku szkolnym. Neurologopeda z doświadczeniem w pracy z osobami z niepełnosprawnością fizyczną i psychiczną oraz towarzyszącymi sprzężeniami, stale współpracuje z zespołem specjalistów: lekarzami, fizjoterapeutami, psychologami, pedagogami, terapeutami słuchu. Studiowała na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie uzyskała tytuł Magistra Pedagogiki. W Polskim Towarzystwie Hipoterapeutycznym uzyskała tytuł Instruktora rekreacji ruchowej ze specjalnością hipoterapia. Uzyskała certyfikat w Polskim Towarzystwie Integracji Sensorycznej. Na Uniwersytecie Humanistyczno – Społecznym obroniła specjalizację z logopedii a następnie na Uczelni Łazarskiego specjalizację z Neuroligopedii.