Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod rozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej.

Na szkolenie zapraszamy logopedów, fizjoterapeutów, pedagogów, lekarzy.

 Prowadzi -dr Teresa Kaczan   – logopeda,  certyfikowany międzynarodowy terapeuta  metody Castillo Moralesa, terapeuta S I, ergoterapeuta.                

  termin 10-11 maja

cena 1100 zł

ZAPISZ SIĘ

MODUŁ I

Zarys programu:

BLOK I dla dzieci

  1. Rozwój sensomotoryczny w okresie płodowym.
  2. Ocena odruchów ważnych dla rozwoju psychofizycznego dziecka.
  3. Rozwój dłoni i stopy. Rola ręki.
  4. Patologia ustno – twarzowa w rożnych zespołach genetycznych.
  5. Znaczenie ergoterapii w pediatrii i jej wpływ na rozwój dzieci.
  6. Nauka prawidłowego karmienia piersią i butelką – rola masażu ustno – twarzowego w zaburzeniach genetycznych i zespole wad wrodzonych.
  7. Koncepcja trójkąta – rozwój sensomotoryczny w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym trymestrze.
  8. Neurofizjologia receptorów w terapii.
  9. Wyprost w kierunku bocznym i dalszy do pozycji wstawania.
  10. Ćwiczenia do stymulacji stref motorycznych twarzy i oddechowych.
  11. Porażenie nerwu twarzowego – ćwiczenia ustno – twarzowe regulujące pracę mięśni mimicznych i żucia.
  12. Nauka jedzenia żucia i picia.

Pierwszy dzień  10 maj -piątek –   od 9.00 do 20.00

Drugi dzień-11 maj – sobota  –  od 8.00-15.00

czas trwania szkolenia:     20 godzin ( lekcyjne)

Należy zabrać ze sobą : duży ręcznik kąpielowy, rękawiczki kosmetyczne, strój sportowy, sól fizjologiczną ( jedną ampułkę ), lalkę do ćwiczeń –koniecznie, oraz karimaty i wygodny strój sportowy, krem, owoce suszone, paluszki solone.

Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia o udziale w warsztatach szkoleniowych.

 Praca z pacjentem  z zaburzeniami neurologicznymi pozwala na wykorzystanie technik fizjoterapeutycznych w oparciu o metody neurofizjologiczne.

 Przedstawia inne formy pomocy dla pacjenta niedostępne w polskiej logopedii, a jednocześnie stanowiące podstawę w pracy zarówno z dzieckiem, jak i dorosłym.

 

 

 

 

 

 

 

 

Brak możliwości komentowania