CELE SZKOLENIA:
- Poprawa umiejętności wyznaczania celów w pracy zespołowej;
- Rozwój umiejętności liderskich w zespole;
- Poprawa umiejętności delegowania i egzekwowania zadań, wydawania poleceń oraz konstruktywnego monitorowania realizacji zadań
- Poznanie sposobów przekazywania konstruktywnej krytyki i pochwały;
- Poprawa umiejętności radzenia sobie ze zjawiskami blokującymi efektywność zespołową;
- Poszerzenie wiedzy na temat ról zespołowych i poprawa umiejętności ich wykorzystania w pracy grupowej
Zakres merytoryczny:
- Planowanie strategiczne – stawianie i uzgadnianie celów
- Liderowanie zespołem projektowym
- Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zadań
- Fazy rozwoju zespołu
- Dopasowanie stylu kierowania do poziomu kompetencji członków zespołu i ich osobowości, Potencjał członków zespołu projektowego
- Role zespołowe – rozpoznawanie i efektywne wykorzystywanie
- Zjawiska blokujące efektywność zespołową
PROGRAM
- Zespół- definicja
- Jak się rodzą zespoły – cztery fazy rozwoju zespołu: rozpoznanie; niezadowolenie; integracja, produkcja
- 7 warunków efektywności zespołu. Charakterystyka wysokowydajnych zespołów- PERFORM: Cel nadrzędny i wartości, Decyzyjność, Relacje i komunikacja, Elastyczność, Optymalne wyniki, Dostrzeganie wkładu i docenianie, Morale
- Wartości w pracy
- Planowanie, cele
- Budowanie wzajemnych relacji, atmosfera w pracy; komunikacja, motywowanie;
- Komunikacja lidera
- Motywacja pracowników- Motywacyjne zarządzanie zespołem
- Warunki pracy (narzędzia do pracy, spełnienie zasad BHP, zadbanie o prawidłowe relacje społeczne i pozytywna atmosfera, gwarancja stabilnej pensji)
- Delegowanie zadań, jasny zakres obowiązków pracowników
- Zarządzanie zespołem: najważniejsze czynniki
- Cechy lidera
- 4 style przywództwa
- Rola lidera
- Role zespołowe: kreator, ewaluator, koordynator, implementer, perfekcjonista, lokomotywa, dusza zespołu, poszukiwacz źródeł, specjalista
- Kwestionariusz ról zespołowych
- CO OBSERWOWAĆ W GRUPACH:
– Komunikacja i uczestnictwo;
– Podejmowanie decyzji;
– Konflikt; Przywództwo;
– Cele i role;
– Normy grupy;
– Rozwiązywanie problemów;
– Atmosfera w grupie;
– Zachowanie poszczególnych osób
- Zjawiska blokujące efektywność zespołową: burza mózgów
- Błędy lidera: spoufalanie się z pracownikami, chęć wykazania szybkiej efektywności pracy, nieumiejętność kontrolowania emocji,
- Stres w pracy, wypalenie zawodowe, moje badania
- ****tematy do poruszenia:
- Trudne sytuacje w zespole: np. zmiana stanowiska- zmiana roli, zachowania pracowników, sposób wykonywania pracy, radzenie sobie z odmową przy wydawaniu poleceń- przykłady uczestników z „życia zespołu”
- Podsumowanie zajęć, pytania uczestników
CZAS TRWANIA: 2 DNI
CENA WARSZTATU: 450 ZŁ
Cena dla grupy ustalana jest indywidualnie.