CELE SZKOLENIA:
- Poznanie metod tworzenia prezentacji ze względu na jej cel;
- Rozwój umiejętności komunikacji niewerbalnej podczas wystąpień publicznych;
- Poznanie technik wzbudzających zainteresowanie odbiorców;
- Poprawa umiejętności planowania przebiegu wystąpienia;
- Rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem i tremą podczas wystąpień;
- Rozwój praktycznych umiejętności pracy z kamerą
Zakres merytoryczny:
- Komunikacja werbalna- aspekty formalne
- Komunikacja niewerbalna
- Przygotowanie i prowadzenie prezentacji
- Sztuka retoryki
- Warsztat z kamerą – ćwiczenia
- Praca nad wizerunkiem prowadzącego prezentację
- Stres i trema
ASPEKTY TWARDE I MIĘKKIE
- Ja jako odbiorca- czego oczekuję od prezentacji, wystąpienia publicznego- burza mózgów
- Czego potrzebuję, by przygotować prezentację? Jakie informacje są niezbędne?
- Temat, czas, cel, grupa odbiorców, materiały, środki przekazu
- Definiowanie celu, analiza audytorium, forma i środki przekazu, ramy czasowe
- Formalna strona prezentacji
- Sztuczki z PowerPointem
- Dynamizowanie prezentacji – audio, video i materiały z internetu w prezentacji
- Model budowania przekazu C.E.L.O.W.O. (Ciekawość, Emocje, Lekcja, Obrazy, Wiarygodność, Opowieść)
- Budowa prezentacji- Projektowanie zawartości prezentacji w kontekście pożądanego efektu
- Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia
- Ustalenie celu prezentacji
- Planowanie wystąpienia
- Cele prowadzącego a potrzeby słuchaczy
- Środki przekazu
- Style uczenia się odbiorców
- Budowanie struktury prezentacji
- Proporcje zawartości elementów struktury
- Wzorce budowania i funkcje wstępu, rozwinięcia i zakończenia
- Mowa werbalna profesjonalnego oratora
- Manieryzmy i błędy językowe
- Dostosowanie języka i formy przekazu do audytorium
- Stosowanie języka korzyści
- Kolejność i struktura elementów wypowiedzi – zasada 3P
- Jak zaciekawić odbiorców – sztuka retoryki
- Obrazowe mówienie
- Dynamika,
- Poruszanie się po scenie
- Intonacja
- porównania, przykłady
- Budowanie napięcia
- Anegdota
- Metafora
- Antyteza
- Pytanie retoryczne
- Pauza
- Słowa klucze
- Ćwiczenie- tekst czytany w różny sposób
- Mowa niewerbalna profesjonalnego prezentera: kontakt wzrokowy, mimika, postawa, wygląd, moja mowa ciała, gestykulacja, dykcja, intonacja, modulacja
- Trema i stres- jak sobie z nimi radzić przed wystąpieniem i w trakcie?
- Praca nad negatywnymi myślami
- Trudni odbiorcy: przykłady uczestników
*ćwiczenia:
– improwizacja- 60 sekundowe wystąpienie na wylosowany temat
– krótkie wystąpienie autoprezentacyjne: o mnie w firmie, o mnie prywatnie; nagranie, odtworzenie i analiza nagrań
– podziękowanie za nagrodę w imieniu firmy
– nagranie wystąpień i odtworzenie wraz z analizą; prowadzący w roli konferansjera
- podsumowanie zajęć, pytania uczestników
Czas trwania szklenia: 2 dni
Cena indywidualna:450 zł
Cena za grupę – do ustalenia