Terapia ręki i trening umiejętności społecznych z bonusami – podregion siedlecki

Współfinansowane szkolenie

Akademia Nauczyciela Terapeuty – dofinansowane szkolenia

W ramach Akademii odbędą się następujące szkolenia:

1 część – Terapia ręki i  stopy  1i 2 stopnia oraz Trening Umiejętności Społecznych 1i 2 stopnia  /plus bonusy/

2 Część – Logorytmika i Zmysłoplastyka jako wsparcie dziecka w rozwoju /plus bonusy/

Każde Szkolenie on-line trwa 25 godzin.

 

Dla kogo

Szkolenie dla nauczycieli mieszkających i pracujących na terenie podregionu siedleckiego. Oferta nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą.

Powiat: Garwoliński
Gminy: Borowie, Garwolin, Garwolin, Górzno, Łaskarzew, Łaskarzew, Maciejowice, Miastków Kościelny, Parysów, Pilawa, Sobolew, Trojanów, Wilga, Żelechów

Powiat: Łosicki
Gminy: Huszlew, Łosice, Olszanka, Platerów, Sarnaki, Stara Kornica

Powiat: miasto Siedlce

Powiat: Siedlecki
Gminy: Domanice, Korczew, Kotuń, Mokobody, Mordy, Paprotnia, Przesmyki, Siedlce, Skórzec, Suchożebry, Wiśniew, Wodynie, Zbuczyn

Powiat: Sokołowski
Gminy: Bielany, Ceranów, Jabłonna Lacka, Kosów Lacki, Repki, Sabnie, Sokołów Podlaski, Sokołów Podlaski, Sterdyń

Powiat: Węgrowski
Gminy: Grębków, Korytnica, Liw, Łochów, Miedzna, Sadowne, Stoczek, Węgrów, Wierzbno

 

Szkolenie 1

Trening Umiejętności Społecznych - TUS:

  1. Podstawowe założenia TUS
  2. Teoria kognitywnego nauczania społecznego wg A. Goldstein
  3. Omówienie modelowej struktury zajęć TU
  4. Strategie stosowane w Treningu Umiejętności Społecznych
  5. Praca z grupą i indywidualne wsparcie
  6. Charakterystyka funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  7. Praca nad zachowaniami trudnymi – strategie proaktywne
  8. Tworzenie systemów motywacyjnych dostosowanych do potrzeb uczestników
  9. Praktyczne narzędzia i współpraca z rodzicami
  10. Wywiad z rodzicem/opiekunem kwalifikujący do zajęć
  11. Tablica emocji jako narzędzie pracy z emocjami
  12. Wykaz umiejętności podzielonych na kroki wg Emmana i Plasmeijer
  13. Programowanie rocznego planu pracy z grupą

Terapia ręki i stopy I i II stopień:

  1. Prawidłowości rozwoju psychomotorycznego dziecka w kontekście sprawności kończyny górnej;
  2. Główne struktury OUN zaangażowane w procesy przetwarzania sensorycznego w odniesieniu do funkcjonowania ręki;
  3. Podstawy anatomii i fizjologii ręki i stopy;
  4. Wpływ nieprawidłowej postawy na zaburzenia pracy ręki;
  5. Pozycja dziecka a sprawność motoryczna ręki;
  6. Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki;
  7. Wpływ dysfunkcji procesów integracji sensorycznej na rozwój manualny i grafomotoryczny;
  8. Rozwój chwytu i manipulacji – normy i zaburzenia rozwojowe;
  9. Prezentacja ćwiczeń usprawniających nieprawidłowości w chwycie pisarskim
  10. Omówienie zasad konstruowania programu terapii;
  11. Tworzenie ćwiczeń terapeutycznych w oparciu o potrzeby i możliwości podopiecznych;
  12. Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki;
  13. Prezentacja arkusza obserwacji zdolności motorycznych- opracowanie własneObalenie mitów oraz główne założenia terapii ręki u dzieci;
  14. Prawidłowy przebieg terapii – jakich błędów unikać, gdzie szukać inspiracji;
  15. Podstawowe założenia ćwiczeń z dziećmi z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
  16. Zasady wprowadzania umiejętności samoobsługowych;
  17. Analiza indywidualnego stylu pracy z dzieckiem;
  18. Analiza i ocena programów terapeutycznych autorstwa uczestników

 

Szkolenie 2:

Logorytmika:

  1. Logorytmika jako jedna z metod profilaktyki logopedycznej
  2. Rodzaje zajęć logorytmicznych
  3. Kolejność pojawiania się głosek w rozwoju mowy dziecka
  4. Gry i zabawy słuchowe
  5. Gry i zabawy ruchowe
  6. Gry i zabawy wzrokowo-językowe
  7. Wykorzystanie ćwiczeń rytmicznych w rozwijaniu percepcji słuchowej dzieci.
  8. Zabawy z samogłoskami
  9. Inspiracje do wykorzystania na zajęciach logorytmicznych.

Zmysłoplastyka:

  1. Wstęp do integracji sensorycznej– jak działają nasze zmysły i ich rola w codziennym funkcjonowaniu.
  1. Teoria uczenia się polisensorycznego – jak angażować wszystkie zmysły w procesie uczenia.
  2. Prowadzenie zajęć sensorycznych – jak efektywnie zaplanować i przeprowadzić sesję, by była atrakcyjna i skuteczna.
  3. Pokaz ćwiczeń sensorycznych – omówienie strategii terapeutycznych oraz ich celów.
  4. Pomysły na wykorzystanie łatwo dostępnych materiałów – jak wykorzystywać przedmioty z codziennego otoczenia i produkty spożywcze w ćwiczeniach sensorycznych.
  5. Zmysłoplastyka od podstaw – wprowadzenie do technik rozwoju sensorycznego poprzez zabawę.

 

Eksperci wiodący:

Trener - Anna Wójcik - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej od 11 lat, ukończyła Uniwersytet Łódzki na Wydziale Nauk o Wychowaniu. Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną na kierunku Logopedia, a także Neurologopedię na Krakowskiej Akademii oraz oligofrenopedagogikę z terapią autyzmu w Społecznej Akademii Nauk. Prowadzi szkolenia z zakresu terapii ręki, treningu umiejętności społecznych, szeroko rozumianej edukacji wczesnoszkolnej.

Trener - Małgorzata Kowalska - Logopeda, oligofrenopedagog , biolog, trener z zakresu arteterapii, terapii ręki, zmysłosensoryki, terapii Si i TUS. Instruktor terapii zajęciowej z arteterapią. Na swoich szkoleniach prezentuje nowatorskie projekty i prace jak i ciekawe rozwiązania w oparciu o znane metody pracy z dzieckiem. W praktyce łączy arteterapię z integracją. Niezwykle kreatywna, uwielbia robić coś z niczego. Inspiruje dzieci i dorosłych do twórczej pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi terapeuta w świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej oraz placówkach oświatowych.

 

Planowane terminy: lato 2025

 

Uwaga: Dofinansowanie szkolenia będzie wymagało podpisania bezzwrotnej umowy pożyczki, jest to niezbędne do uzyskania 100 procent dofinansowania. Nasi konsultanci przeprowadzą Cię przez ten proces.

 

Zgłoś się poprzez formularz i poczekaj na kontakt mailowy, otrzymasz niezbędne dokumenty oraz propozycję terminu.

    (*) oznacza pola, które muszą zostać wypełnione.

    Szkolenie:
    Terapia ręki i trening umiejętności społecznych

    Dane uczestnika:

    Imię (*)

    Nazwisko (*)

    Data urodzenia (*)

    PESEL (*)

    Obywatelstwo (*)

    Miejscowość (*)

    Powiat (*)

    Gmina (*)

    Ulica, nr domu/nr mieszkania (*)

    Kod pocztowy (*)

    Telefon (*)

    E-mail (*)


    Na późniejszych etapach rejestracji konieczne będzie przedstawienie dokumentów potwierdzających adres w gminie biorącej udział w projekcie (np.: rachunków za media)

    Miejsce pracy uczestnika:

    Placówka (*)

    Adres: Ulica, nr domu(*)

    Adres: Miejscowość (*)

    Adres: Kod pocztowy (*)

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb realizacji projektu i badania jakości po projekcie, oraz innych celów zgodnie z polityką prywatności. Wypełnienie obowiązku informacyjnego znajduje się na stronie Obowiązek informacyjny.

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o nowych szkoleniach, projektach oraz wydarzeniach

    Wyrażam zgodę na wykorzystanie mojego wizerunku, w przypadku wzięcia udziału w projekcie, utrwalonego podczas projektu, zgodnie z zapisami Zgody na publikację wizerunku.

    Wyrażam zgodę na przekazanie danych niezbędnych do procesu rekrutacji podmiotowi trzeciemu w celu dokończenia procesu rekrutacyjnego.