Współfinansowane szkolenie
Akademia Nauczyciela Terapeuty – dofinansowane szkolenia
W ramach Akademii odbędą się następujące szkolenia:
1 część – Terapia ręki i stopy 1i 2 stopnia oraz Trening Umiejętności Społecznych 1i 2 stopnia /plus bonusy/
2 Część – Logorytmika i Zmysłoplastyka jako wsparcie dziecka w rozwoju /plus bonusy/
Każde Szkolenie on-line trwa 25 godzin.
Dla kogo
Szkolenie dla nauczycieli mieszkających i pracujących na terenie podregionu siedleckiego. Oferta nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą.
Powiat: Garwoliński
Gminy: Borowie, Garwolin, Garwolin, Górzno, Łaskarzew, Łaskarzew, Maciejowice, Miastków Kościelny, Parysów, Pilawa, Sobolew, Trojanów, Wilga, Żelechów
Powiat: Łosicki
Gminy: Huszlew, Łosice, Olszanka, Platerów, Sarnaki, Stara Kornica
Powiat: miasto Siedlce
Powiat: Siedlecki
Gminy: Domanice, Korczew, Kotuń, Mokobody, Mordy, Paprotnia, Przesmyki, Siedlce, Skórzec, Suchożebry, Wiśniew, Wodynie, Zbuczyn
Powiat: Sokołowski
Gminy: Bielany, Ceranów, Jabłonna Lacka, Kosów Lacki, Repki, Sabnie, Sokołów Podlaski, Sokołów Podlaski, Sterdyń
Powiat: Węgrowski
Gminy: Grębków, Korytnica, Liw, Łochów, Miedzna, Sadowne, Stoczek, Węgrów, Wierzbno
Szkolenie 1
Trening Umiejętności Społecznych - TUS:
- Podstawowe założenia TUS
- Teoria kognitywnego nauczania społecznego wg A. Goldstein
- Omówienie modelowej struktury zajęć TU
- Strategie stosowane w Treningu Umiejętności Społecznych
- Praca z grupą i indywidualne wsparcie
- Charakterystyka funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Praca nad zachowaniami trudnymi – strategie proaktywne
- Tworzenie systemów motywacyjnych dostosowanych do potrzeb uczestników
- Praktyczne narzędzia i współpraca z rodzicami
- Wywiad z rodzicem/opiekunem kwalifikujący do zajęć
- Tablica emocji jako narzędzie pracy z emocjami
- Wykaz umiejętności podzielonych na kroki wg Emmana i Plasmeijer
- Programowanie rocznego planu pracy z grupą
Terapia ręki i stopy I i II stopień:
- Prawidłowości rozwoju psychomotorycznego dziecka w kontekście sprawności kończyny górnej;
- Główne struktury OUN zaangażowane w procesy przetwarzania sensorycznego w odniesieniu do funkcjonowania ręki;
- Podstawy anatomii i fizjologii ręki i stopy;
- Wpływ nieprawidłowej postawy na zaburzenia pracy ręki;
- Pozycja dziecka a sprawność motoryczna ręki;
- Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki;
- Wpływ dysfunkcji procesów integracji sensorycznej na rozwój manualny i grafomotoryczny;
- Rozwój chwytu i manipulacji – normy i zaburzenia rozwojowe;
- Prezentacja ćwiczeń usprawniających nieprawidłowości w chwycie pisarskim
- Omówienie zasad konstruowania programu terapii;
- Tworzenie ćwiczeń terapeutycznych w oparciu o potrzeby i możliwości podopiecznych;
- Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki;
- Prezentacja arkusza obserwacji zdolności motorycznych- opracowanie własneObalenie mitów oraz główne założenia terapii ręki u dzieci;
- Prawidłowy przebieg terapii – jakich błędów unikać, gdzie szukać inspiracji;
- Podstawowe założenia ćwiczeń z dziećmi z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- Zasady wprowadzania umiejętności samoobsługowych;
- Analiza indywidualnego stylu pracy z dzieckiem;
- Analiza i ocena programów terapeutycznych autorstwa uczestników
Szkolenie 2:
Logorytmika:
- Logorytmika jako jedna z metod profilaktyki logopedycznej
- Rodzaje zajęć logorytmicznych
- Kolejność pojawiania się głosek w rozwoju mowy dziecka
- Gry i zabawy słuchowe
- Gry i zabawy ruchowe
- Gry i zabawy wzrokowo-językowe
- Wykorzystanie ćwiczeń rytmicznych w rozwijaniu percepcji słuchowej dzieci.
- Zabawy z samogłoskami
- Inspiracje do wykorzystania na zajęciach logorytmicznych.
Zmysłoplastyka:
- Wstęp do integracji sensorycznej– jak działają nasze zmysły i ich rola w codziennym funkcjonowaniu.
- Teoria uczenia się polisensorycznego – jak angażować wszystkie zmysły w procesie uczenia.
- Prowadzenie zajęć sensorycznych – jak efektywnie zaplanować i przeprowadzić sesję, by była atrakcyjna i skuteczna.
- Pokaz ćwiczeń sensorycznych – omówienie strategii terapeutycznych oraz ich celów.
- Pomysły na wykorzystanie łatwo dostępnych materiałów – jak wykorzystywać przedmioty z codziennego otoczenia i produkty spożywcze w ćwiczeniach sensorycznych.
- Zmysłoplastyka od podstaw – wprowadzenie do technik rozwoju sensorycznego poprzez zabawę.
Eksperci wiodący:
Trener - Anna Wójcik - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej od 11 lat, ukończyła Uniwersytet Łódzki na Wydziale Nauk o Wychowaniu. Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną na kierunku Logopedia, a także Neurologopedię na Krakowskiej Akademii oraz oligofrenopedagogikę z terapią autyzmu w Społecznej Akademii Nauk. Prowadzi szkolenia z zakresu terapii ręki, treningu umiejętności społecznych, szeroko rozumianej edukacji wczesnoszkolnej.
Trener - Małgorzata Kowalska - Logopeda, oligofrenopedagog , biolog, trener z zakresu arteterapii, terapii ręki, zmysłosensoryki, terapii Si i TUS. Instruktor terapii zajęciowej z arteterapią. Na swoich szkoleniach prezentuje nowatorskie projekty i prace jak i ciekawe rozwiązania w oparciu o znane metody pracy z dzieckiem. W praktyce łączy arteterapię z integracją. Niezwykle kreatywna, uwielbia robić coś z niczego. Inspiruje dzieci i dorosłych do twórczej pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi terapeuta w świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej oraz placówkach oświatowych.
Planowane terminy: lato 2025
Uwaga: Dofinansowanie szkolenia będzie wymagało podpisania bezzwrotnej umowy pożyczki, jest to niezbędne do uzyskania 100 procent dofinansowania. Nasi konsultanci przeprowadzą Cię przez ten proces.
Zgłoś się poprzez formularz i poczekaj na kontakt mailowy, otrzymasz niezbędne dokumenty oraz propozycję terminu.