Powiaty i gminy podregionu leszczyńskiego
Powiat gostyński - Gminy: Borek Wielkopolski, Gostyń, Krobia, Pępowo, Piaski, Pogorzela, Poniec,
Powiat grodziski - Gminy: Granowo, Grodzisk Wielkopolski, Kamieniec, Rakoniewice, Wielichowo
Powiat kościański - Gminy: Czempiń, Kościan, Kościan – gmina wiejska, Krzywiń, Śmigiel
Powiat leszczyński - Gminy: Krzemieniewo, Lipno, Osieczna, Rydzyna, Święciechowa, Wijewo, Włoszakowice
Powiat międzychodzki - Gminy: Chrzypsko Wielkie, Kwilcz, Międzychód, Sieraków
Powiat nowotomyski - Gminy: Kuślin, Lwówek, Miedzichowo, Nowy Tomyśl, Opalenica, Zbąszyń
Powiat rawicki - Gminy: Bojanowo, Jutrosin, Miejska Górka, Pakosław, Rawicz
Powiat wolsztyński - Gminy: Przemęt, Siedlec, Wolsztyn
Powiat Leszno - Gmina: miasto Leszno
Współfinansowane szkolenie
„Terapia ręki i trening umiejętności społecznych, jako holistyczne wsparcie dziecka w rozwoju” plus bonusy.
Szkolenie on-line (20 godzin)
Dla kogo
Szkolenie dla nauczycieli mieszkających i pracujących na wskazanych obszarach.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodami wprowadzania treningu umiejętności społecznych oraz terapii ręki w gabinecie psychologa, pedagoga czy przez nauczycieli i logopedów.
Psychologiczny aspekt treningu umiejętności społecznych (TUS) to przede wszystkim poznanie ćwiczeń wzmacniających radzenie sobie w trudnych sytuacjach, takich jak konflikty czy negocjacje.
Szkolenie również zapozna uczestników z metodami wprowadzania terapii ręki w pracy z dzieckiem z kłopotami w zakresie motoryki małej, pisania, czynności samoobsługowych.
Program szkolenia
- Czym jest trening umiejętności społecznych i jak przygotować ucznia do udziału w TUS-ie?
- Rozwijanie umiejętności społecznych - Gry i zabawy grupowe promujące współpracę i komunikację.
- Komunikacja w sytuacjach społecznych.
- Techniki radzenia sobie z konfliktami i budowania relacji z rówieśnikami.
- Znaczenie motoryki małej dla rozwoju dziecka.
- Wprowadzenie do psychologii terapii ręki: omówienie podstawowych pojęć i znaczenia terapii ręki w kontekście psychologicznym.
- Rola emocji w terapii ręki: jak stan emocjonalny pacjenta wpływa na proces rehabilitacji i jak terapeuta może wspierać pacjenta emocjonalnie.
- Terapia ręki w budowaniu relacji społecznych.
- Analiza przypadków, w których psychologiczne aspekty terapii ręki odegrały kluczową rolę.
- Integracja terapii ręki z treningiem umiejętności społecznych:
- Zajęcia artystyczne wymagające precyzji i współpracy.
- Zadania zespołowe z elementami manualnymi, które rozwijają zarówno motorykę, jak i umiejętności społeczne.
- Warsztaty praktyczne: ćwiczenia rozwijające umiejętności psychologiczne niezbędne w pracy terapeuty ręki oraz trenera umiejętności społecznych
Korzyści
Poznanie sposobów na:
- Wprowadzenie treningu umiejętności społecznych w gabinecie psychologa, pedagoga i nauczyciele
- Rozwijanie rozumienia sytuacji społecznych u uczniów,
- Budowanie umiejętności komunikacyjnych,
- Wzmocnienie motoryki małej i dużej- co przyczynia się do poprawy koncentracji i uwagi
- Radzenie sobie z deficytami w zakresie nieprawidłowego chwytu, brzydkiego charakteru pisma
- Redukcję lęku, szczególnie w sytuacjach, gdy dziecko odczuwa niepewność związaną z nowymi zadaniami wymagającymi precyzji ruchów dłoni.
- Wzmocnienie poczucia kontroli - pacjenci uczestniczący w terapii ręki często odzyskują poczucie kontroli nad swoim życiem i zdrowiem.
Eksperci
Trener - Anna Wójcik - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej od 11 lat, ukończyła Uniwersytet Łódzki na Wydziale Nauk o Wychowaniu. Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną na kierunku Logopedia, a także Neurologopedię na Krakowskiej Akademii oraz oligofrenopedagogikę z terapią autyzmu w Społecznej Akademii Nauk. Prowadzi szkolenia z zakresu terapii ręki, treningu umiejętności społecznych, szeroko rozumianej edukacji wczesnoszkolnej.
Trener - Małgorzata Kowalska - Logopeda, oligofrenopedagog , biolog, trener z zakresu arteterapii, terapii ręki, zmysłosensoryki, terapii Si i TUS. Instruktor terapii zajęciowej z arteterapią. Na swoich szkoleniach prezentuje nowatorskie projekty i prace jak i ciekawe rozwiązania w oparciu o znane metody pracy z dzieckiem. W praktyce łączy arteterapię z integracją. Niezwykle kreatywna, uwielbia robić coś z niczego. Inspiruje dzieci i dorosłych do twórczej pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi terapeuta w świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej oraz placówkach oświatowych.
Planowane terminy: wiosna/lato 2025
Uwaga: Dofinansowanie szkolenia będzie wymagało podpisania bezzwrotnej umowy pożyczki, jest to niezbędne do uzyskania 100 procent dofinansowania. Nasi konsultanci przeprowadzą Cię przez ten proces.
Zgłoś się poprzez formularz i poczekaj na kontakt mailowy, otrzymasz niezbędne dokumenty oraz propozycję terminu.