Szkolenie: Komunikacja NVC-język serca”
Program zakłada przeprowadzenie szkoleń w wymiarze 30 godzin całkowicie za darmo!
Po zrealizowaniu szkoleń Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia Komunikacja NVC oraz w profesjonalny sposób poszerza swój warsztat pracy.
Szkolenia zakończone są egzaminem.
Realizacją szkoleń w formie zajęć on-line (28 godzin)
Cele szkolenia:
- Nabycie umiejętności rozpoznawania własnych emocji i potrzeb.
- Poznanie zasad konstruktywnej komunikacji opartej o metodę opracowaną przez Marshalla Rosenberga.
- Poznanie sposobów przekazywania informacji zwrotnej nie budzącej oporu oraz sprzeciwu.
- Poznanie roli empatii w kontaktach z ludźmi.
- Zapoznanie uczestników ze sposobami rozwiązywania konfliktów.
Program szkolenia:
I. Bariery komunikacyjne w rozumieniu psychologii poznawczej:
-
- Oceny
- Powinności
- Porównania
- Wyparcia odpowiedzialności
- Żądania
- Strategie jako fałszywe cele
II Podstawy PBP
-
- Twarze szakala i żyrafy
- Cztery kroki PBP
III Akceptacja emocji złości, wstydu, winy i lęku jako sojuszników w rozpoznawaniu potrzeb i rozwiązywaniu konfliktów.
- Złość
- Wstyd
- Lęk
- Poczucie winy
- Dawanie empatii sobie czyli otwieranie serca (żeby nie musiało pękać)
- Okazywanie empatii innym czyli otwieranie serca (żeby się połączyć)
Szkolenie prowadzi Jerzy Rządzki -pedagog, terapeuta, trener. Uczeń Marshalla Rosenberga, doświadczony trener Nonviolent Comunication (Porozumienie bez Przemocy). Od wielu lat pracuje też z osobami dorosłymi prowadząc warsztaty i szkolenia z zakresu umiejętności wychowawczych, komunikacji i innych obszarów związanych z pracą z dziećmi i młodzieżą.
Efekty kształcenia:
1.Uczestnik wzbogaca swoją wiedzę o bezpieczny sposób komunikacji z drugim człowiekiem.
2.Uczestnik szkolenia zdobywa umiejętność rozpoznawania i uwzględniania potrzeb własnych i innych.
3.Uczestnik szkolenia poznaje sposób udzielania informacji zwrotnej bez krytyki i ocen.
4.Uczestnik szkolenia nabywa umiejętności empatycznego słuchania.
5.Uczestnik szkolenia uzyskuje wiedzę przygotowującą do radzenia sobie z konfliktem.