Zarządzanie zespołem

CELE SZKOLENIA:

  • Poprawa umiejętności wyznaczania celów w pracy zespołowej;
  • Rozwój umiejętności liderskich w zespole;
  • Poprawa umiejętności delegowania i egzekwowania zadań, wydawania poleceń oraz konstruktywnego monitorowania realizacji zadań
  • Poznanie sposobów przekazywania konstruktywnej krytyki i pochwały;
  • Poprawa umiejętności radzenia sobie ze zjawiskami blokującymi efektywność zespołową;
  • Poszerzenie wiedzy na temat ról zespołowych i poprawa umiejętności ich wykorzystania w pracy grupowej

Zakres merytoryczny:

  • Planowanie strategiczne – stawianie i uzgadnianie celów
  • Liderowanie zespołem projektowym
  • Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zadań
  • Fazy rozwoju zespołu
  • Dopasowanie stylu kierowania do poziomu kompetencji członków zespołu i ich osobowości, Potencjał członków zespołu projektowego
  • Role zespołowe – rozpoznawanie i efektywne wykorzystywanie
  • Zjawiska blokujące efektywność zespołową

 

PROGRAM

  1. Zespół- definicja
  2. Jak się rodzą zespoły – cztery fazy rozwoju zespołu: rozpoznanie; niezadowolenie; integracja, produkcja
  3. 7 warunków efektywności zespołu. Charakterystyka wysokowydajnych zespołów- PERFORM: Cel nadrzędny i wartości, Decyzyjność, Relacje i komunikacja, Elastyczność, Optymalne wyniki, Dostrzeganie wkładu i docenianie, Morale
  4. Wartości w pracy
  5. Planowanie, cele
  6. Budowanie wzajemnych relacji, atmosfera w pracy; komunikacja, motywowanie;
  7. Komunikacja lidera
  8. Motywacja pracowników- Motywacyjne zarządzanie zespołem
  9. Warunki pracy (narzędzia do pracy, spełnienie zasad BHP, zadbanie o prawidłowe relacje społeczne i pozytywna atmosfera, gwarancja stabilnej pensji)
  10. Delegowanie zadań, jasny zakres obowiązków pracowników
  11. Zarządzanie zespołem: najważniejsze czynniki
  12. Cechy lidera
  13. 4 style przywództwa
  14. Rola lidera
  15. Role zespołowe: kreator, ewaluator, koordynator, implementer, perfekcjonista, lokomotywa, dusza zespołu, poszukiwacz źródeł, specjalista
  16. Kwestionariusz ról zespołowych
  17. CO OBSERWOWAĆ W GRUPACH:

– Komunikacja i uczestnictwo;

– Podejmowanie decyzji;

– Konflikt; Przywództwo;

– Cele i role;

– Normy grupy;

– Rozwiązywanie problemów;

– Atmosfera w grupie;

– Zachowanie poszczególnych osób

  1. Zjawiska blokujące efektywność zespołową: burza mózgów
  2. Błędy lidera: spoufalanie się z pracownikami, chęć wykazania szybkiej efektywności pracy, nieumiejętność kontrolowania emocji,
  3. Stres w pracy, wypalenie zawodowe, moje badania
  4. ****tematy do poruszenia:
  5. Trudne sytuacje w zespole: np. zmiana stanowiska- zmiana roli, zachowania pracowników, sposób wykonywania pracy, radzenie sobie z odmową przy wydawaniu poleceń- przykłady uczestników z „życia zespołu”
  6. Podsumowanie zajęć, pytania uczestników

CZAS TRWANIA: 2 DNI

CENA WARSZTATU: 450 ZŁ

ZAPISZ SIĘ

Cena dla grupy ustalana jest indywidualnie.

Brak możliwości komentowania