Komunikacja w grupie

CELE SZKOLENIA:

  • Poznanie i rozpoznawanie najczęściej popełnianych błędów komunikacyjnych;
  • Rozwój umiejętności rozpoznawania postaw komunikacyjnych;
  • Poznanie narzędzi ułatwiających porozumiewanie się z innymi w trakcie trudnych rozmów;
  • Rozwój umiejętności rozpoznawania emocji i sposobów radzenia sobie z nimi podczas rozmów;
  • Rozwój umiejętności wyrażania uczuć, postaw, opinii;
  • Poprawa umiejętności konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnych;
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych technik liderskich

 

Zakres merytoryczny:

  • Trening komunikacji asertywnej
  • Komunikacyjne techniki liderskie
  • Asertywność
  • Techniki wywierania wpływu w praktyce oraz antymanipulacja
  • Odważne rozmowy
  • *Wystąpienia publiczne

 

PROGRAM

  1. Wprowadzenie
  2. Komunikacja werbalna, niewerbalna- znaczenie (sygnały niewerbalne, świadczące
    o przyjaznym nastawieniu do innych, sygnały świadczące o wrogim, agresywnym nastawieniu)
  3. Rodzaje komunikacji niewerbalnej
  4. Rola emocji w przekazie
  5. Bariery komunikacyjne
  6. Uszy von Thuna
  7. Sposoby usprawniania komunikacji
  8. Techniki aktywnego słuchania: parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie, pytania otwarte, dowartościowywanie, podsumowanie
  9. Trening komunikacji asertywnej dla lidera zespołu projektowego
  10. Komunikacyjne techniki liderskie- Charakterystyka komunikacji lidera
  11. Odważne rozmowy- burza mózgów, przykłady uczestników
  12. Asertywność
  13. Ocena a opinia
  14. Komunikat „ja”
  15. Konstruktywna krytyka i informacje zwrotne
  16. Rola pochwał
  17. Techniki wywierania wpływu w praktyce oraz antymanipulacja: zachowanie uległe, agresywne, manipulacyjne a asertywne- charakterystyka
  18. Etyka w komunikacji, „savoir vivre”
  19. Reguły i techniki wywierania wpływu:

reguła wzajemności

– reguła zaangażowania- konsekwencji

– technika „niskiej piłki”

– technika „stopy w drzwiach”

– reguła społecznego dowodu słuszności- konformizm

– reguła autorytetu- eksperyment Milgrama

– reguła sympatii

– prawo limitu

* placebo- prawo oczekiwań, *prezent, *zasada kontrastu, *zadawanie zamkniętych pytań, * cytaty, *błędne skojarzenia

  1. trudne rozmowy- przykłady uczestników
  2. Wystąpienia publiczne:

znaczenie komunikacji niewerbalnej w przekazie, wskazówki dotyczące jej usprawnienia

  1. Podsumowanie zajęć, pytania od uczestników

 

CZAS TRWANIA: 16 GODZIN

CENA: 550 zł

ZAPISZ SIĘ

Cena dla grupy ustalana jest indywidualnie

Brak możliwości komentowania