Warsztaty

 CLIL – American and British studies in Nursery School.

Czy warto wprowadzać elementy historii oraz geografii krajów anglojęzycznych w grupach przedszkolnych? Podczas warsztatów zaprezentowane zostaną sposoby przedstawienia najważniejszych wydarzeń z historii Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii.

 Mona Lisa w przedszkolu.

Kim byli Vincent van Gogh czy Leonardo da Vinci? Okazuje się, że wielcy mistrzowie pędzla, węgla czy dłuta mają swoje miejsce w przedszkolu.  Jak zainteresować najmłodszych  sztuką?

Prowadzi: Anna Faszcza

Nauczyciel dyplomowany, egzaminator maturalnym (w tym pełniła funkcje weryfikatora i przewodniczącej komisji egzaminatorów).  Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli języka angielskiego we współpracy z ODN w Łomży oraz CEN w Suwałkach. Pełni funkcję dyrektora metodycznego w Szkole Języków Obcych LINGUO, lektor metody Direct Method for English,  posiada doświadczenie w pracy w w Publicznym Przedszkolu nr 2 w Łomży, w przeszłości nauczałam dzieci metodą Helen Doron.

 

Pomoce wizualne w nauczaniu dzieci -warsztat interaktywny.

O tym jak nauczanie poprzez obraz wspomaga przyswajanie treści językowych. Dowiemy się jakie pomoce wizualne można tworzyć i przetestujemy jak najwięcej sposobów ich wykorzystania.

 Warsztat interaktywny:  Tworzenie projektów z dziećmi.

Projekty aktywizują i angażują uczniów, uczą, bawią, ciekawią i dają radość  tworzenia. Jak sprawić by zabawa w angielski mogła trwać  również  poza  lekcją.

Prowadzi: Dorota Wypych absolwentka wydziału Filologii Angielskiej Uniwersytetu Łódzkiego. Po studiach pracowałam w impresariacie teatralnym opiekując się artystami polskimi za granicą i zagranicznymi w Polsce, a jednocześnie prowadziłam kursy językowe dla dzieci i dla dorosłych.Były to czasy całkiem pionierskie i lektor nieraz zdany był tylko na własną wyobraźnię i pomysłowość. Praca z dziećmi, bardziej otwartymi i nieskrępowanymi w swej twórczości niż dorośli wykluczała popadniecie w rutynę i pozwalała na nieszablonowe rozwiązania, dlatego skoncentrowałam się tylko na nauczaniu dzieci. Pracowałam w przedszkolach, również integracyjnych, zdobyłam licencję nauczyciela metodą Helen Doron i przez kilkanaście lat uczyłam małe i bardzo małe dzieci. Moje hobby, sztuka, jest mi pomocą w wynajdywaniu niekonwencjonalnych sposobów przekazywania treści językowych, pobudzaniu ciekawości i kreatywności uczniów i prowadzeniu zajęć tak, by język był środkiem, a nie celem samym w sobie.

Developing students’ speaking skills through role-play.

Warsztaty skierowane są do osób, które chciałby poszerzyć wiedze na temat
prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zadań, w których słuchacze odgrywają
konkretną rolę aby w sposób naturalny przyswoić umiejętności budowania
wypowiedzi ustnych.

 The Kinesthetic classroom- getting your students moving in the classroom.

Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się różnymi  możliwościami
przeprowadzenia zajęć językowych z naciskiem na ruch, gry i zabawy.
Uczestnicy będę mieli okazję przetestować gry i zabawy, jak również  stworzyć
nowe w oparciu o zaprezentowane pomysły.

Prowadzi: Dagmara Nocoń. Absolwentka Wyższej Szkoły Europejskiej im ks. Jozefa Tischnera w Krakowie oraz fotografii w Krakowskich Szkołach Artystycznych. Stypendystka programu Erasmus w Londynie. Studentka na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Nauczyciel EFL w International Community School w Londynie, redaktorka Nowego Gadżeta w TVN Turbo, tłumaczka, zapalona podróżniczka.

Warsztat interaktywny:  Księżniczka na ziarnku grochu, a może książę?

Współtworzenie i odgrywanie bajki za pomocą tworzonych przez dzieci rekwizytów, zajęcia ćwiczące przymiotniki oraz przyimki w zabawny sposób aktywizujące do mówienia. Bajka tworzona bez wcześniejszego przygotowania oparta na spontanicznych reakcjach dzieci, dzięki swojej budowie może być rozbudowywana bez końca. Jej alternatywą może być zamiana księżniczki w księcia oraz ćwiczenie również innych struktur tj have got/ has got, I like/ I don’t like/ where is…, opis postaci z wykorzystaniem części ciała, kolorów, wyrażanie emocji itp.

Chants and rhymes: interaktywne rymowanki i śpiewanki ułatwiające zapamiętanie różnych zwrotów, struktur gramatycznych i słówek z wielu obszarów leksykalnych tj. nazewnictwo liczb, czasowniki, czynności, nazwy części ciała, kształty, miesiące itp.

Prowadzi:Małgorzata Kierepka -filolog, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, wieloletnia nauczycielka gimnazjalna i licealna, wychowawca. Od 2005 r wykładowca akademicki, obecnie lektorka języka angielskiego i polskiego dla obcokrajowców na uniwersytecie SWPS. Przez 10 lat licencjonowana nauczycielka Helen Doron pracująca z dziećmi od 2 roku życia. Od 12 lat współorganizuje językowe obozy dziecięce i młodzieżowe. Prywatnie mama dwóch synów

 

Brak możliwości komentowania