Warsztaty

Warsztaty:

UCZEŃ I NAUCZYCIEL W DŻUNGLI EMOCJI- KRÓTKI KURS PRZETRWANIA

Na każdej godzinie lekcyjnej nauczyciel wchodzi do dżungli, a może oceanu ludzkich emocji. Każdy zespół klasowy składa się kilkunastu ( a przeważnie większej liczby) indywidualności miotanych własnymi emocjami i trudami dojrzewania. W piękny pogodny dzień, tuż po wakacjach lub feriach można przez tę dżunglę przejść prawie bezboleśnie, ale kiedy obie strony ogarnia zmęczenie, może dojść do erupcji wulkanu.Jak pomóc dzieciom i nastolatkom w kształtowaniu inteligencji emocjonalnej, której jednym z aspektów jest zarządzanie własnymi emocjami?Jak pomóc sobie, aby nawet w najtrudniejszych chwilach dotrwać w roli nauczyciela, wychowawcy , opiekuna, nie zaś przekupki lub rozczarowanej koleżanki? Ten warsztat pomoże uczestnikom spojrzeć z dystansu na świat szkolnych emocji i nauczy, jak dobrą zabawą zmienić nastroje panujące w klasie.

JESTEM WYJĄTKOWY I NIEPOWTARZALNY. BUDOWANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI -OD PRZEDSZKOLAKA DO NASTOLATKA

 Chyba każdy nauczyciel wie, jak wielu jego uczniów cierpi z powodu braku poczucia własnej wartości. Budowanie tego poczucia to bardzo ważne zadanie nauczycieli, wychowawców, rodziców i to już od najwcześniejszych lat. Lekcje pewności siebie można zacząć już w żłobku , ale nawet w szkole ponadgimnazjalnej jest czas, aby zbudować poczucie własnej wartości .Ten warsztat uporządkuje uczestnikom wiedzę o budowaniu poczucia wartości, o sposobach na znalezienie samoakceptacji i samoświadomości ucznia. Pokaże, jak każdego dnia wspierać uczniów w budowaniu siebie .jak nieświadomie nie podcinać im skrzydeł.Praktyczne wskazówki, gry i zabawy będą mogły być zastosowane w pracy z dziećmi na każdym etapie nauczania.

 Prowadząca: Ewa Mordalska

Mgr filologii polskiej, pedagog z 23 letnim doświadczeniem, absolwentka studiów podyplomowych „Rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwoju „ ( Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego) oraz studiów podyplomowych „Coaching i mentoring” na Wydziale Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Posiada dyplom Trenera dziecięcego kompetencji społecznych.Swoje szkolenia przygotowuje nie tylko w oparciu o obecny stan wiedzy, ale przede wszystkim wykorzystując własne wieloletnie obserwacje środowiska szkoły.Jej marzeniem jest uświadomienie współczesnym pedagogom, że szkoła może rozwijać kreatywność , a nie skutecznie ją niszczyć.Ciągle szuka odpowiedzi na pytania- jak uczy się mózg i co zrobić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał i talenty każdego człowieka. Jako filolog prowadzi także szkolenia z kultury języka m.in. w pismach urzędowych. Niewątpliwym jej atutem jest ogromne poczucie humoru oraz dystans do omawianych zjawisk…nawet tych budzących największe emocje i kontrowersje.Mocny głos i talent aktorski sprawiają, że jej szkolenia nigdy nie są nudne.

WARSZTAT SKUTECZNEGO NAUCZYCIELA

Zadaniem nauczyciela jest uczyć ale i wychowywać! Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się jak pracować z wychowankami aby osiągnąć założone cele wychowawcze. Nauczyciele  otrzymają konkretne narzędzia, bardzo pomocne w wielu sytuacjach pojawiających się w relacji z uczniami. Większość nauczycieli wie jak uczyć swojego przedmiotu. Są przygotowani pod względem merytorycznym i dydaktycznym. Jednak niewielu nauczycieli uczonych jest codziennej komunikacji z uczniami co koliduje z nauczaniem.

prowadząca: Małgorzata Kowalska

Pedagog, animator zabaw dziecięcych, trener z zakresu Arteterapii i terapii ręki. Miłośniczka Twórczości Gustawa Klimta. Szuka inspiracji w naturze, obcowaniu z przyrodą.

Na swoich szkoleniach prezentuje nowatorskie projekty i prace jak i  ciekawe rozwiązania w oparciu o znane metody pracy z dzieckiem. W praktyce łączy arteterapię z integracją sensoryczną. Zwolenniczka Metody Denissona . Niezwykle kreatywna, uwielbia robić coś z niczego. Inspiruje dzieci i dorosłych do twórczej pracy.

NAUCZANIE WIZUALNE

Warsztat nawiązuje do techniki Myślenia Wizualnego służącej lepszemu rozumieniu oraz przyswajaniu przekazywanych treści. Jest to cudowne narzędzie wspierające rozmowę, zajęcia szkolne czy pracę własną. Dzięki tworzeniu prostych rysunków, nawiązujemy bliski kontakt z rozmówcą. Uruchamiamy empatię oraz wyobraźnię. Słuchamy, widzimy, czujemy, reagujemy i działamy jednocześnie. Podczas spotkania skupimy się na możliwościach wykorzystania rysunku. Powiemy dlaczego jest tak skuteczny. Zobaczymy jak w łatwy sposób uatrakcyjnić informację oraz jak pobudzać kreatywne myślenie podczas pracy z uczniami. Warsztaty dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacji.

prowadząca -Matylda Przepiórkowska

CZTERY PORY ROKU – plastyczno – muzyczne inspiracje rozwijające kreatywność u dzieci

Warsztat zawiera zabawy, piosenki oraz plastyczne o tematyce 4 pór roku. Proponowane zabawy doskonale nadają się do wykorzystania w codziennej pracy z dziećmi. Podczas warsztatów poznasz ciekawe metody pedagogiki zabawy, wykonasz prace plastyczne używając różnorodnych technik, aktywnie spędzisz czas podczas zabaw z piosenką, poznasz ciekawe sposoby ćwiczeń grafomotorycznych.

SZTUCZKI ZE SZTUKĄ

Sztuczki ze sztuką to zajęcia kreatywne sięgające do różnych aspektów twórczości. Są to działania plastyczne rozwijające wyobraźnię i ekspresję, ale też służące usprawnieniu myślenia twórczego. Przybliżają wielobarwny, zróżnicowany świat wyobraźni i wywołują radość płynącą z tworzenia. podczas warsztatów poznasz nowe i ciekawe techniki plastyczne.

prowadząca – Marta Michalska

Absolwentka studiów magisterskich na Wydziale Nauk o Wychowaniu na Uniwersytecie Łódzkim; tłumacz języka miganego I, II i III stopnia.
Ukończyła szkolenia Klanzy z zakresu tańców integracyjnych, zabaw i działań plastycznych, pedagogiki zabawy w pracy edukacyjnej, tańców i zabaw integracyjnych, a także certyfikowany kurs glottodydaktyki.
Jej zainteresowania naukowe to: glottodydaktyka, nauka czytania i pisania, diagnoza i terapia, rozwój kompetencji emocjonalnych w życiu dziecka, wspieranie zdolności i kreatywności w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.
Tworzy zabawy, zajęcia plastyczne, gry i zabawy matematyczne oraz językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Asystent w Katedrze Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie prowadzi zajęcia ze studentami z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogiki twórczości, diagnozy i terapii małego dziecka. Przygotowuje rozprawę doktorską na temat nauki czytania dzieci od najmłodszych lat.

WSPÓŁPRACA Z RODZICEM W SYTUACJI TRUDNEJ

Warsztat pozwoli przyjrzeć się relacjom jakie budujemy z uczniami i rodzicami. Od bardzo wielu nauczycieli słyszę, że z dziećmi sobie radzą, z rodzicami bywa różnie. Jak wygląda Twoja komunikacja? Czego się  obawiasz w kontakcie z rodzicem? Jakie emocje w Tobie się budzą?  Odpowiesz sobie na pytania dotyczące Twojego zachowania, postawy i traktowanie siebie jako nauczyciela.Zdefiniujesz również „sytuację trudną”, poznasz kilka mechanizmów z obszaru asertywności, które możesz wykorzystać do radzenia sobie z takim sytuacjami.

prowadząca :Katarzyna Świątkowska -właścicielka Centrum Szkoleń Cognitus. Trener, akredytowany coach ICF na poziomie ACC, terapeuta TSR i RTZ. Pedagog i doradca zawodowy. Od 15 lat prowadzi praktykę trenerską. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego i doskonalenia kompetencji miękkich. Od wielu lat aktywnie wspiera osoby w trudnościach zawodowych i życiowych. Cechuje ją duża wiara w ludzi, w ich siłę i możliwości. W swojej pracy wykorzystuje różnorodne metody z obszaru coachingu, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach i doradztwa zawodowego. Z zaangażowaniem i ciekawością podejmuje nowe wyzwania.

 

Brak możliwości komentowania